101109

nyss satt ja som vanligt och filosoferade i min säng då jag hör något konstigt ljud. det var ett offer det visste jag direkt. frågan var vad det var för något.  någon ropade efter hjälp. jag blev irriterad jag var upptagen. men tog ut min hörlur från örat och blev lite rädd. kom det inne i från huset eller vad? först så trodde jag det var matte som skämtade med mig men då helt plötsligt kommer hon in i rummet. vi blev iskalla och fick ännu kallare kårar. vi tänkte bara oh shit. öppnade persiennerna ytterst lite såg inget hörde något. satt knäpptysta vågade inte röra oss. å då, då kommer det en tant. hon går med en hund? nej. hon bär ett lik?! ne det gör hon inte.. någon grinar, det var inte vi. men vem var det? det visste vi inte. tanten går in i rabatten. där, ja det ligger en man där. är han naken?! ne det var han inte, men han hade shorts. trode han att det var sommar? hmm aja han låg där iaf och ropade på hjälp. tanten hjälpe honom dom skrek lite också. vi vakade genom fönstret, mycket noga med att ingen såg oss. vi var livrädda. vad gör han där? hur kom han dit? varför ligger han där? det var tankarna som flög runt i huvet på oss. han försökte sätta sig upp men det var meningslösa försök. det tog ett tag. dom var där ute vi var där inne. lika tyst som ett rådjur tuggar var vi. sen händer det nått. då slog det oss, han hade tagit några drinkar för mycket. utan någon annan utväg gör han ett ryck. han rullar in i porten det fanns inget annat val. han såg ut som en val.



drick med måtta? dah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0